با هم قهرمانیم

¤ ابلاغ استراتژی های اجتماعی و فرهنگی در فصل جدید فوتبال ¤

- نظرات : بدون نظر - بازدید [ 42 ] - شنبه, 27 مرداد 1403
¤ ابلاغ استراتژی های اجتماعی و فرهنگی در فصل جدید فوتبال ¤

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت حامیان هوادار و به نقل از سایت رسمی فدارسیون فوتبال، احسان محمدی رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون با اعلام این خبر گفت...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت حامیان هوادار و به نقل از سایت رسمی فدارسیون فوتبال، احسان محمدی رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون با اعلام این خبر گفت: صدای فوتبال بلند، بدون مرز و همه کس فهم است به همین دلیل لازم است از این ظرفیت برای کمک به بهتر شدن حال جامعه استفاده کنیم. 
 
وی گفت: هر ساله AFC برنامه هایی را در قالب مسئولیت اجتماعی به کشورهای عضو پیشنهاد می دهد و همچنین FIFA هم تاکید دارد که بر اساس ساختار بومی کشورها از فوتبال برای ارتقای آگاهی عمومی نسبت به مسائل فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی بهره گرفته شود. در همین راستا با توجه به بررسی های صورت گرفته و مشورت با صاحب نظران حوزه اجتماعی و فرهنگی، استراتژی فدراسیون فوتبال در چهار حوزه تببین و به هیات های فوتبال ابلاغ شد.
 
محمدی گفت: با بررسی مشکلات موجود و همچنین انتظارات AFC  و FIFA از اقدام در حوزه تخصصی، امسال چهار موضوع «فرهنگ سازی در راستای کاستن از تصادفات رانندگی (خودرویی و موتوری)، ترویج تغذیه سالم (غذای سبز) با محوریت تشویق کودکان، حفاظت از محیط زیست و طبیعت و تسهیل حضور علاقمندان به فوتبال در استادیوم ها با هر درجه از توانمندی جسمی (Football for all abilities)» به عنوان برنامه هایی که انتظار می رود تیم های لیگ برتر و هیات های فوتبال نسبت به آن اقدام کنند انتخاب و ابلاغ شدند.
 
وی افزود: متاسفانه برابر آمارها در ایران روزانه 50 نفر در نتیجه تصادفات رانندگی کشته می شوند، سال گذشته فوتبال ایران سوگوار چند چهره از جمله ملیکا محمدی ستاره تیم ملی فوتبال بانوان و محمد عجمی پور بازیکن آینده دار نفت آبادان شد. تصادفات رانندگی جزو سه عامل اصلی مرگ و میر در ایران هستند به همین خاطر شایسته است باشگاه های فوتبال و ستاره ها اقدامات عملی انجام دهند و انتظار داریم نهادهای مرتبط با باشگاه ها همکاری کنند. 
 
رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی با اشاره به شیوع اضافه وزن در میان کودکان و نوجوانان، افزایش مصرف مواد غذایی زیان آور و بروز سرطان و سکته ها گفت: کودکان و نوجوانان بیش از آنکه به توصیه های تخصصی پزشکان و مشاوران تغذیه گوش بدهند از رفتار و گفتار ستاره ها الگو می گیرند و تشویق آنها از دریچه فوتبال برای مصرف غذاهای سالم اقدامی در راستای مراقبت از سلامت نسل آینده است.
 
محمدی گفت: در کنار موضوع محیط زیست که یک چالش ملی و البته مورد تاکید ویژه AFC است، مقوله تسهیل حضور هوادارانی با معلولیت یا شرایط ویژه در ورزشگاه ها از اهمیت خاصی برخوردار است، در واقع انتظار می رود باشگاه های لیگ برتر و لیگ های پایه در استادیوم ها تسهیلاتی فراهم کنند  تا افرادی که شرایط ویژه دارند از دیدن فوتبال محروم نشوند، تمام این اقدامات در راستای ایجاد حس خوب نسبت به فوتبال و انتقال آن به جامعه است.
 
وی در پایان با بیان اینکه انتظار می رود باشگاه ها مثل همیشه در پاسداشت مناسبت های ملی و مذهبی، اقدامات خیریه، تکریم پیشکسوتان و ارج نهادن به قهرمانان ملی و میهنی کوشا باشند گفت: تیم های لیگ برتر می توانند با هماهنگی روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ یا دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال هر چهار اقدام را به صورت همزمان انجام دهند یا هر کدام از این چهار استراتژی را به صورت ویژه انتخاب کرده و از طریق معاونان فرهنگی و کانوان های هواداری به عنوان مسئولیت اجتماعی خود در دستور کار قرار دهند. در پایان فصل گزارش این اقدامات یکی از اصلی ترین آیتم ها در انتخاب بهترین باشگاه فرهنگی کشور خواهد بود و گزارشات آن به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می شود.


مرتبط با موضوع

تبلیغات

اکوموتور

نظرسنجی

به نظر شما تیم ملی ایران به جام جهانی 2026 صعود میکند؟

گالری عکس

جدول