کمیته رفاهی
 

عابدینی: وزیر اصلا نمی داند فوتبال یعنی چه!

- نظرات : بدون نظر - بازدید [ 1041 ] - سه شنبه, 6 مهر 1395
عابدینی: وزیر اصلا نمی داند فوتبال یعنی چه!

عابدینی: وزیر اصلا نمی داند فوتبال یعنی چه!                  عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال گفت:آقای وزیر شما ک...

عابدینی: وزیر اصلا نمی داند فوتبال یعنی چه! 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال گفت:آقای وزیر شما که نمی توانید در جزء به جزء امورات استقلال و پرسپولیس دخالت کنید.

امیر عابدینی در گفت و گویی در رابطه با اظهارات محمد درخشان بعد از انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون جودو مبنی بر اینکه از کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال کنار می رود اظهار داشت:مدتی است که من از سوی رئیس فدراسیون برای سرپرستی سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال حکم گرفتم و همکاری هم با این آقایان ندارم. بگذارید آنها حرف خودشان را بزنند اما من کار خودم را انجام می دهم. 

وی همچنین درباره آخرین وضعیت همکاری سازمان لیگ با اسپانسر استقلال و پرسپولیس که در هفته های اخیر باعث اختلافاتی شده بود عنوان کرد: اتفاق قطعی نبوده اما جلساتی را برگزار کردیم و شرایطی را به آقایان اعلام کردیم. برخلاف گذشته که یک شخص به نام آقای شیرازی به عنوان نماینده استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی به سازمان لیگ مراجعه می کرد و ما نمی توانستیم حق سایر تیم ها را نادیده بگیریم حالا نماینده ای از شرکت پردیس اول که زیرمجموعه همراه اول محسوب می شود برای مذاکره به سازمان لیگ آمده و ما می توانیم این شرکت را به عنوان نماینده تمام باشگاه ها بشناسیم. البته استقلال و پرسپولیس هم این شرکت را قبول دارند. 

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ همچنین تصریح کرد: شرط اول این است قراردادی که فناپ با باشگاه ها به امضا رسانده بود عینا به شرکت پردیس اول منتقل شود. شرط دوم این است که هفت هفته ای که از لیگ گذشته را از مبلغ قرارداد کسر کنیم و این شرط را بپذیرند. شرط سوم نیز این خواهد بود در رابطه با تبلیغات تلویزیونی یا پخش مسابقات قراردادی که ما قبلا بسته بودیم و حقوقی که از سوی فناپ برای باشگاه ها اعمال می شد از سوی پردیس اول پذیرفته شود. البته تمام این شرط ها قابل جرح و تعدیل است. مطمئن باشید اگر این دوستان از ابتدای لیگ به سازمان لیگ می آمدند و با ما صحبت می کردند الان مشکل حل شده بود. 

عابدینی در پاسخ به این سوال که همچنان اختلافی با مدیران پرسپولیس دارد بیان داشت: شاید گرفتاری من این است که هر زمان می خواهم کارم در سازمان لیگ را انجام دهم بحث عشق و علاقه به پرسپولیس را کنار می گذارم. من باید قانون را اجرا کنیم و عاطفه هایم را کنار بگذارم. بعضی ها این موضوع را دوست ندارند و علیه من جوسازی می کنند. اما من شخصیتم این طور است. وقتی اینجا نشستم مجبورم که استقلال و پرسپولیس را یک طور ببینم.

وی درباره اینکه افشارزاده اعلام کرده وزیر ورزش پرسپولیسی است خاطرنشان کرد: به نظر من وزارت ورزش پرسپولیسی نیست بلکه شخص وزیر با آقای طاهری رابطه اش خوب است و با هم رفیق هستند. اصلا این آقایان فوتبال نمی دانند که بخواهند پرسپولیسی باشند یا استقلالی. من بعید می دانم که با شرایط فعلی وزیر ورزش بخواهد یک قدم مثبت برای فوتبال بردارد. 

وی با اشاره به مصاحبه اخیر وزیر ورزش و گلایه او از فضای فوتبال گفت: ما رئیس سازمان تربیت بدنی داشتیم که با پیروزی فوتبال دور افتخار زده، رئیس سازمانی هم داشتیم که در بدنسازی فوتبالیست ها دخالت می کرد، نفر دیگری هم بوده که در این سمت روی نیمکت تیم ملی نشسته است. پس با این وضعیت نتیجه می گیریم تمام روسای قبلی دوست داشتند در کنار فوتبال باشند چون به عنوان یک هنجار اجتماعی همه قبول دارند فوتبال جذابیت بالایی دارد. گودرزی از روزی که آمد جزو افتخارات خودش می دانست که فوتبال را از بین ببرد و به خاطر همین آدم هایی را مسئول باشگاه ها گذاشت که اصلا مهم نبود که قبلا در فوتبال بوده اند یا نه. جالب است که مدیرعامل پرسپولیس اخیرا گفته بود عابدینی مگر پایش به توپ خورده که درباره فوتبال اظهارنظر می کند. در واقع این قدر با فوتبال ناآشنا هستند که تاریخ فوتبال را هم نمی دانند. به آنها پیشنهاد می دهم اول بروند تاریخ فوتبال را مطالعه کنند و بدانند که چه کسانی در این فوتبال قبلا زحمت کشیده اند.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس خاطرنشان کرد: افشارزاده با این همه سابقه ورزشی از کوره دررفته و به صحبت های وزیر واکنش نشان داده است. آقای وزیر شما دو، سه سال قبل التماس او کردید و افشارزاده را به وزارت ورزش بردید تا رئیس دفترتان باشد. در تمام جلسات تان هم حضور داشت و انسانی است که برای خودش یک تاریخ دارد. البته من هم انتقاداتی به مدیریت افشارزاده دارم اما اینکه خودشان افشارزاده را مدیرعامل استقلال کنند و بعد از آن بگویند چرا 22 میلیارد خرج کرده ای عجیب است. قطعا افشارزاده هم در استقلال این بودجه را مصوب کرده که توانسته آن را صرف خرید بازیکن کند. آقای وزیر آیا شما می دانید بودجه مصوب چیست؟ قراردادها که موجود است و از نظر من هم هیچ اشکالی نیست که قرارداد استقلالی ها بیشتر از پرسپولیسی ها باشد یا برعکس. چون هر بازیکنی قیمت خودش را دارد. پس کورس رقابت برای یارگیری یعنی چه؟ یعنی اینکه شاید شما یکی، دو بازیکن گرانقیمت هم جذب کنید.

 عابدینی در پایان گفت: آقای وزیر شما که نمی توانید در جزء به جزء امورات استقلال و پرسپولیس دخالت کنید. در چند سال اخیر خود همین وزیر فعلی چند مدیر را در پرسپولیس جا به جا کرده است اما هنوز هم این باشگاه مدیرعامل ندارد. یعنی دخل و خرجش اصلا مشخص نیست. از این سمت جهانیان را در استقلال می گذاری و از آن سو نفرات دیگر را در پرسپولیس به کار می گیری. اینها از کجا به این باشگاه ها وارد شده اند؟ حرف آخر من این است که آقای وزیر بلایی به سر فوتبال آورده اند که حالا دنبال مقصر آن می گردند. در حالی که خودش مقصر تمام این اتفاقات است. 

مرتبط با موضوع

گالری عکس

جدول